2010/10/09

Seetag/Day at Sea 4.4 auf der/on OCEAN PRINCESS

Scroll down for English explanations - alternates with German explanations.


Heute abend gibt es eine Motown-Show.



Tonight there was a Motown-Show.

I love Motown-Music. I was already in the Motown Historical Museum in Detroit.




Ich bin Liebhaber von Motown-Musik. Ich war schon im Motown Historical Museum in Detroit.

Ich liebe den Film "Der große Frust - The Big Chill", Ich liebe "Murphy Brown" nur mit Motown-Musik.



I love the movie "The Big Chill", I love "Murphy Brown" only with Motown-Musik.

But here the spark did not overleap.




Nur hier springt der Funke nicht rüber.

Selbst, als "You can't hurry Love" gesungen wurde, bin ich der einzige, der sich mit dem Körper im Takt mitbewegt.



Even when they sung "You can't hurry Love" I was the only one who moved a little with my body.

Maybe it was because Phil Collins did not sing. For my taste he is the only white musician who made with his version of "You can't hurry Love" an open-air venue like Berlin Waldbuehne of 20,000 visitors moving. And I was part.




Vielleicht liegt es daran, dass Phil Collins nicht mitsingt. Für mich ist er so ziemlich der einzige weiße Musiker, der mit seiner Version von "You can't hurry Love" eine Berliner Waldbühne mit 20.000 Besuchern in Stimmung bringt. Und ich war mit dabei.

Nur hier schafft es keiner, so dass ich auch vorzeitig gehe, zumal die Stelle, an der ich sitze, die Akustik sehr schlecht ist.



But nobody made me moving so that I left earlier. My location had anyhow a bad acoustic.





When I returned to our cabin we had invitations for the party for us past passengers.



Als ich in die Kabine zurückkomme gibt es Einladungen zur Party für uns als Wiederholer.

Aber zu einem Zeitpunkt, als wir beim Chef's Table sind.



But it was the time we should be at the Chef's Table.

Tonight I woke up around 03.00 hrs. But not due to the bed. Because of the thunderstorm around us. But only wind force 3. So harmless. After one hour I could sleep again.




Heute Nacht wache ich gegen 03.00 Uhr auf. Aber das liegt nicht am Bett, sondern am Gewitter, das über uns tobt. Aber nur Windstärke 3. Also harmlos. Nach einer Stunde schlafe ich wieder ein.

No comments:

Post a Comment